Στα 4 δις δολάρια πρόκειται να ανέλθουν οι οικονομικοί πόροι που θα διαθέσουν οι ανεπτυγμένες χώρες τη διετία 2010- 2012 για την καταπολέμηση της αποψίλωσης των δασών, ποσό υψηλότερο κατά 500 εκατομμύρια δολάρια από αυτό που είχε αποφασιστεί στη σύνοδο κορυφής της Κοπεγχάγης, ανακοίνωσε σήμερα η Νορβηγία, η οποία φιλοξενεί διεθνή σύνοδο για το θέμα, με τη συμμετοχή περίπου 50 χωρών.

 
"Φτάσαμε τα 4 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου" υποσχεθείσας χρηματοδότησης για την προστασία των δασών, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός της Νορβηγίας Γιενς Στόλτενμπεργκ στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, προσθέτοντας ότι μέρος του επιπλέον ποσού προέρχεται από τη Γερμανία (350 εκατ. ευρώ) και τη Δανία.

Το συνολικό ποσό περιλαμβάνει τα 3,5 δις ευρώ που υποσχέθηκαν οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Ιαπωνία, η Βρετανία, η Γαλλία και η Αυστραλία, στη σύνοδο κορυφής της Κοπεγχάγης τον Δεκέμβριο του 2009.

Σύμφωνα με την διακυβερνητική ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ για την εξέλιξη του κλίματος, η αποψίλωση των δασών ευθύνεται για το 17% των συνολικών εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, ποσοστό υψηλότερο από αυτό του τομέα των μεταφορών.

"Η επιβράδυνση της αποψίλωσης και της μείωσης των δασικών εκτάσεων θα επιφέρει παγκοσμίως μειώσεις πιο σημαντικές, πιο άμεσες και πιο οικονομικές στις εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου", υπογράμμισε ο κ. Στόλτενμπεργκ.

Εν τω μεταξύ, έκκληση στους πολίτες όλου του κόσμου να αποφεύγουν τις περιττές μετακινήσεις ώστε να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον, έκαναν οι σύνεδροι του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών που πραγματοποιείται στη Λειψία έως τις 28 Μαΐου.

"Το να μιλάμε απλά για χαμηλής εκπομπής οχήματα δεν αρκεί. Πρέπει να σκεφτούμε πώς να αποφύγουμε τις μη απαραίτητες μεταφορές", είπε ο γερμανός πρόεδρος Χορστ Κέλερ, πρώην επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) στην εναρκτήρια ομιλία του.

Οι συμμετέχοντες στη διάσκεψη συζητούν για τους τρόπους εκτίμησης του κόστους που απαιτείται για την ικανοποίηση των υποχρεώσεων των χωρών ως προς την αντιμετώπιση των κλιματικών αλλαγών- στην περίπτωση της Ευρώπης μειώνοντας τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 20% μέχρι το 2020-με δεδομένη τη ζήτηση για φθηνότερες και πιο άνετες μεταφορές.

Ο Κέλερ έκανε λόγο για κουλτούρα αλόγιστων ταξιδιών, που ενθαρρύνεται από τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους. "Πόσο σημαντικό είναι για τους βερολινέζους, για παράδειγμα, να ταξιδέψουν στο Όσλο χίλια χιλιόμετρα μακριά με λιγότερα χρήματα απ΄ό,τι κοστίζει μία γραβάτα;" διερωτήθη.

"Ορισμένες μετακινήσεις θα πρέπει να αποφεύγονται εντελώς...διαφορετικά δεν θα είμαστε σε θέση να αποφύγουμε όλο και περισσότερες εκπομπές από τις μεταφορές." πρόσθεσε. Οι μεταφορές ευθύνονται για το ένα τέταρτο, περίπου, των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σύμφωνα με ορισμένες μετρήσεις.

Το φόρουμ θα ασχοληθεί επίσης με τον τρόπο εφαρμογής φιλόδοξων μέτρων, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα, πώς μπορούν να ενθαρρυνθούν οι καινοτομίες και πώς να αυξηθεί η χρηματοδότηση για την έρευνα και την ανάπτυξη.